Użytkownicy Youtube skarżą się na dziwne zjawiska, jakie zachodzą pod filmem z reklamą Gillette. Google usuwa dislike’i i komentarze, zaś nagle zaczęło w lawinowym tempie przybywać łapek w górę, co zauważyli internauci. 

Przypomnijmy, że chodzi o najgłośniejszy film ostatnich dni, czyli reklamę Gillette #TheBestMenCanBe, zapowiadającą walkę z toksyczną męskością. Reklama ta spotkała się z negatywnym odbiorem zdecydowanej większości internautów, którzy zapowiedzieli bojkot marki. W ostatnich dniach właściciel marki Gillettte, Procter&Gamble, zanotował znaczne spadki na giełdzie w Nowym Jorku.

Użytkownicy serwisu Youtube zauważyli, że pod filmem zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Zaczęły znikać komentarze, zaczęto cofać łapki w dół, a nawet w lawinowym tempie zaczęło hurtem przybywać sporo łapek w górę.

Najwięcej skarg jest na usuwane komentarze i dislajki. Na oko mniej więcej 1/3 komentarzy jest na ten temat. Oto kilka z nich.

Gillette USUNĄŁ mojego dislike’a i mój komentarz! Oni w zasadzie twierdzą „zgadzaj się z nami albo cię ocenzurujemy”. – napisał użytkownik enjovthestruggle.

Tak właśnie SJW i lewica działa w dzisiejszych czasach. Musiałam aż 7 razy dawać łapkę w dół temu klipowi. – pisze Katrin Omana

Mój dislike wczoraj został również usunięty. Co jest? – pisze Mukhzin Rashid

Myślisz, że Google nas cenzuruje w imieniu Gillette bez ich wiedzy? Wysoce nieprawdopodobne. Mają pewnie jakąś umowę między sobą. Google również wpycha wszędzie swoją radykalną postępacką agendę. – pisze Nathaniel

Dlaczego mój dislajk ciągle znika? – pisze Mat Lehr

Też się nad tym zastanawiam. Być może trzeba wpierw obejrzeć wideo przed zostawieniem dislajka? – Youtube nie liczy łapki w dół, jeśli wideo nie zostało obejrzane – twierdzi użytkownik BigCityLuxry

Nie, oni usuwają dislajki i dodają lajki. Zobacz na te wszystkie negatywne komentarze. Naprawdę sądzisz, że ponad 400 tysięcy ludzi lubi to? Powinno być teraz spokojnie ponad milion dislajków. – pisze finsfan90

Niektórzy użytkownicy zaczęli zauważać też pewne dziwne zjawiska. Nagle hurtowo zaczęło przybywać mnóstwo łapek w górę.

Kupili właśnie więcej lajków. Z 375 tysięcy zrobiło się 410 tysięcy w ciągu godziny. Przegrywy! – zauważył użytkownik Globalpiso

Idąc za Social Blade, oni dosłownie wyrwali prawie 100 tysięcy komentarzy i pojawiły się zakupione przez nich lajki od botów. W ciągu jednego odświeżenia strony z 30 tysięcy na 70 tysięcy to nie jest zwyczajne ludzkie działanie – zauważa Xenomoly Bloom

Na temat cofniętych dislajków powstał nawet film na Youtube, który udowadnia wspomniane przez użytkowników Youtube zjawisko.

Czy rzeczywiście to prawda? Czy rzeczywiście Gillette, za pośrednictwem Google, manipuluje ocenami filmu? A może to zwykły przypadek? Być może, ale skarg na cofnięcie dislajków jest naprawdę dużo. Trudno ocenić, z pewnością jednak coś tutaj nie gra. Obecnie jest (godzina 17:27 17 stycznia 2019) 423 tysiące lajków na 836 tysięcy dislajków. Jeszcze wczoraj liczba pozytywnych ocen była znacznie niższa, a liczba dislajków rośnie raczej w sposób stopniowy. Pytanie też o cofnięte dislajki, o których wspominają użytkownicy. Ktoś chyba robi nas w konia…

Mężczyzna racjonalny

Czy jesteś wystarczająco pewny siebie, żeby jak prawdziwy mężczyzna przyjąć odtrącenie na klatę, uśmiechnąć się nonszalancko i wrócić po więcej?
Czy może uciekniesz, odcinając się od reszty świata za wygodnym buforem?
Przekonaj się!