Smirnoff postanowił włączyć się w akcję „równości” na rynku muzycznym. W reklamowym spocie feministka narzeka, że jedynie 30 % muzyki jest tworzona przez kobiety i należy to zmienić. 

Smirnoff, jak widać, pozazdrościł Gillette akcji reklamowej i postanowił również włączyć się w feministyczną akcję. Szkoda tylko, że zrobił to zupełnie bezmyślnie. Niejaka Annie Mac z radia BBC1 przekonuje w tym spocie, że czas skończyć z dyskryminacją kobiet… w przemyśle muzycznym.

Problemem dla niej jest to, że jedynie 30% muzyków to kobiety, a wśród producentów muzycznych jest ich zaledwie 6%. Żeby to zmienić, kobieta sugeruje, żeby… słuchać więcej piosenek tworzonych przez kobiety.  

https://www.facebook.com/smirnoffGB/videos/528746217618848/?t=2

Problem w tym, że muzyka to nie jest kwestia genderowa. To, co znajduje się wysoko na listach przebojów lub ma dużo wyświetleń na You Tube, jest wynikiem tego, czy się ludziom podoba. Jeśli zatem kobiet słucha mniej osób, to widocznie nie robią dobrej muzyki w takim stopniu, jak mężczyźni. Mimo to w muzyce od zawsze było wiele znanych piosenkarek i muzyków, takich jak Janis Joplin, Arletha Franklin, Edith Piaf, Maria Callas, Céline Dion czy Madonna. Zawsze o ich popularności decydowali słuchacze.

Smirnoff zebrał od komentujących niezłe baty. Zarzucają im bezmyślne włączanie się w feministyczne kampanie oraz brak logiki. Oto kilka z nich:

Jesteście pewni, że chcecie upolityczniać wasz produkt? Naprawdę chcecie odwrócić się od połowy waszych klientów? Głoście dalej „sprawiedliwość społeczną”, a przestanę kupować wasze produkty. I nie jestem jedynym, który tak uważa.

Czy ktokolwiek może przedstawić logiczny powód * dlaczego * świat potrzebuje podziału na płeć 50/50 w każdym aspekcie życia? Na przykład dlaczego potrzebujemy tego w przemyśle muzycznym. Jak to zmieni świat na lepsze? Jakoś nie widzę, żeby ktokolwiek poruszał temat równości w obszarach, gdzie nie ma pieniędzy. (…) Jeśli kobiety chcą większy kawałek ekonomicznego tortu w obszarach zdominowanych przez wybór konsumenta, muszą produkować więcej kobiet odnoszących sukcesy w tej dziedzinie, a nie stosowac kampanie, które będą to robić za was.

Potrzebujemy też równości płci wśród osób noszących sprzęt muzyczny, możecie pomóc w noszeniu tego całego gówna.

Zobowiązuję się nigdy już nie pić wódki Smirnoff – nie tylko jest to kiepska wódka, ale najwyraźniej firma angażuje się w żałosne, umoralniające kampanie medialne

Trudno powiedzieć, czy szykuje nam się kolejny bojkot, ale najwyraźniej kolejna kampania medialna spotkała się z oporem konsumentów.

Mężczyzna racjonalny

Czy jesteś wystarczająco pewny siebie, żeby jak prawdziwy mężczyzna przyjąć odtrącenie na klatę, uśmiechnąć się nonszalancko i wrócić po więcej?
Czy może uciekniesz, odcinając się od reszty świata za wygodnym buforem?
Przekonaj się!