Problem z delegalizacją przemocy polega na tym, że aby ją wyegzekwować, potrzebna jest przemoc, natomiast problem z delegalizacją wojny polega na tym, że potrzebuje ona uniwersalnej, szczerej i jednoczesnej zgody całej ludzkości – w przeciwnym wypadku gołąbki pokoju skończą jako łatwy cel dla jastrzębi.
 
[…] Tak jak energia, gangsterska męskość nie powstaje ani nie znika, (natomiast opisywany przez pewnych naukowców) „demonizm” jest nieodłączną częścią mężczyzn oraz ewolucyjną konsekwencją. Będzie on nam towarzyszył zawsze, tylko że skryty pod inną formą.
 
Jeśli cywilizacja ma się rozwinąć i prosperować, męska tendencja do dzielenia się na gangi musi zostać uznana za zagrożenie dla bezpieczeństwa wewnętrznego. Gangi mężczyzn na zawsze pozostaną zagrożeniem dla interesów establishmentu. „Odpowiedniki” męskich gangów mają potencjał, żeby utrzymać zaangażowanie mężczyzn w danym społeczeństwie oraz powstrzymać ich przed zniszczeniem go. Natomiast realne odpowiedniki „męskiej wojennej drogi życia” powstrzymują facetów przed realizowaniem własnego interesu kosztem interesu wspólnoty lub tych, którzy stoją u władzy.
 
Kiedy mężczyźni są materialnie zaangażowani w społeczeństwo – kiedy wierzą, że mogą zyskać więcej, pracując na rzecz grupy, niż działając przeciwko niej – starają się kontrolować i ukierunkowywać swoją energię w służbie dostatniemu społeczeństwa.
 
Kiedy mężczyźni są emocjonalnie zaangażowani w społeczeństwo – czyli gdy czują silny związek z grupą, silne poczucie wspólnej tożsamości – starają się kontrolować i ukierunkowywać swoją energię w służbie pokojowemu społeczeństwu tak długo, jak najbardziej agresywne jednostki (mężczyźni, którzy są lepsi w byciu mężczyzną) mają dostarczone upragnione „substytuty” osłabiające ich wewnętrzną gangsterską agresję.
 
W miarę jak dostatek i bezpieczeństwo wzrastają, a potrzeba mężczyzn, żeby polować, zmagać się i walczyć, maleje, męska potrzeba do angażowania się w gangsterską aktywność może być kontrolowana i przekierowywana poprzez symulację, środki zastępcze i intelektualizację.